niedziela, czerwca 28, 2009

reanimacja Jawki

Mimo starań, nowego cylindra, tłoka i pierścieni, Jawka ciągle jest w stanie śpiączki...
video video

czwartek, czerwca 25, 2009

głowica

tak wygląda głowica od Hondy Dominator. Wyraźnie widać brak gniazda zaworu.



a tutaj Honda po małej modyfikacji

czwartek, czerwca 18, 2009

mapy

Udało się skomplilować pierwsze mapy które już wkrótce (jeśli uda się zorganizować odbiornik GPS bo ostatni niestety się wyeksploatował kilka dni temu )przetestuje dr. Czapkins na swojej solowej akcji. Przymiarki trwały już od jakiegoś czasu a tworzenie map przebiega tak:
1. Sciągniecie danych wysokościowych z tej strony - są to lepsze dane niż dane SRTM
2. Załadowanie danych do softu który wygeneruje nam poziomice czyli kontury - w tym przypadku dzięki windprospect posłużył temu Global Mapper 9
3. Kolejny krok to praca w GPSMapEdit na podkładach ze starych rosyjskich map w różnych rozdzielczościach które przy odrobinie cierpliwości można sobie za darmo skolekcjonować z tej stronki. Inaczej jest to poprostu digitalizowanie map rastrowych czyli rysowanie na nich jak w paincie czego nam sie podoba (szczyty, drogi, rzeki, lotniska itd.)
4. Na koniec eksport do polish format (konieczny darmowy cGPSmapper free) oraz instalacja w Map Source za pomocą darmowego świetnego programu MapSetToolKit_v1.50



Google nic nie wiedza nic na temat podobnej mapki. Możliwe że jest to jedyna mapka topo Tien Shan region do Garmina. Udostepniam ja wiec TUTAJ. Mapka jest gotowa do instalacji w map source, potrzeba tylko odpalic MapSetToolKit. Mapka pokrywa Khan Tengri i pik Pobiedy. Poziomice co 50 metrów. Zaznaczona tez jest baza helikoptereowa w Maida Adir i trail który był na rosyjskich mapach 1:100 000 - dojście do base camp. Jest też opja dojazdu doliną Baynakol, zaznaczona droga i mosty które udało się wypatrzyć na google maps.

Kolejni testerzy z krainy ciemności to chłopaki z motosyberi. Będą bawić się w błocie i może przyda im się mapka terenów okolic Eveńska i Kamieńskoye (gdzie to wogóle jest :) ? ). Mapka ma zaznaczone kilka z grubsza zimników, kilka szlaków i wiosek w ktorych nie wiadomo czy ktoś żyje, oraz wygenerowane poziomice co 50 metrów dla miejsc gdzie dane wysokościowe były dostępne. Mapkę udostępniam TUTAJ


aktualizacja tydzień później: okazuje się że dla Czukotki dostępne są dane VMap1, czyli dane całkiem dobrej jakości. Można se je ściągnąć dla wielu miejsc z tej strony. Dane te zawierają informacje takie jak rzeki, strumienie, rozlewiska, jeziora, granice, mokradła, lasy (to akurat bardzo kiepsko), linia wybrzeża itp. Można to sobie ślicznie zaimportować do GPSMapEdit. No i ostatnia rzecz to dane wysokościowe, wcześniej udało się "wyprodukować" bardzo ładne poziomice (o czym wyżej) ale niestety brak jest dobrej rozdzielczości danych wysokościowych dla całej Czukotki. Istnieją jednak dane wysokościowe słabsze GTOPO30 o rozdzielczości 1 km i można je sobie ściągnąć z tej stronki. Na ich podstawie wygenerowałem poziomice tam gdzie ich brakowało (wiec mapa ma poziomice dokładniejsze (co 50m) oraz mniej dokładne (co 100 m i bardziej kanciaste ). Na sam koniec trzeba było to "wypluć" z GPSMapEdit ale komp se nie radził z tym więc mapke trzeba było pociąć na 3 częsci. Udostępniam je pod tymi linkami: Czukotka 1, Czukotka 2, Czukotka 3. Podziękowania dla ekspertów z Garniaka i czekam na opinie testujących...